PUOLITTAIN, SILMILLÄ HÄMÄRILLÄ...

Tämä "lokikirja" on tavallaan JÄTEASTIA. Vanhat puheet eivät hyllyillä lojuvina lappuina ainakaan avaudu enää kenellekään muulle. Polttaakaan en niitä raski. Poimin siis palasia tänne jätetynnyriin.

Samalla tavalla tämä on tavallaan KOMPOSTI. Tallennan tänne joitakin keräämiäni kasveja kuvina ja pieninä juttuina happanemaan.

Kasveja olen keräillyt vähän jokapuolella. Puheita olen pitänyt lähinnä virkapaikassani Kiuruveden seurakunnassa. Myöskin puheen pitopaikan ja ajankohdan merkitsen esille, sopivaisuuden puitteissa.

Tervetuloa siis KAATOPAIKALLE, jätteiden keskelle, makujen maailmaan. "Loki" kertoo, mistä on menty...

tiistai 10. helmikuuta 2009

ERI TAHDISSA

Isäni hautaa luotiin juuri umpeen. Muistan, miten tätini tuli vierelle lohduttamaan:
"Voi, minä ymmärrän! Tämä on sinulle elämäsi vaikein päivä!"

Ei se minua loukannut. Mutta ei hän myöskään minua ymmärtänyt. Ei alkuunkaan. Sairauden, kuoleman ja eron itkuja oli jo kauan kodissa yhdessä itketty. Nyt oli jo levon ja kiitollisuuden aika.

Ei täti ymmärtänyt. Totta hän kyllä puhui - omasta näkökulmastaan. On tarpeen aina muistaa, että me erilaiset ihmiset käymme läpi täsmälleen samojakin asioita aina eri tahdissa ja eri etäisyyksiltä.
Isäni haudalla 26.2.1983.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Blogiarkisto