PUOLITTAIN, SILMILLÄ HÄMÄRILLÄ...

Tämä "lokikirja" on tavallaan JÄTEASTIA. Vanhat puheet eivät hyllyillä lojuvina lappuina ainakaan avaudu enää kenellekään muulle. Polttaakaan en niitä raski. Poimin siis palasia tänne jätetynnyriin.

Samalla tavalla tämä on tavallaan KOMPOSTI. Tallennan tänne joitakin keräämiäni kasveja kuvina ja pieninä juttuina happanemaan.

Kasveja olen keräillyt vähän jokapuolella. Puheita olen pitänyt lähinnä virkapaikassani Kiuruveden seurakunnassa. Myöskin puheen pitopaikan ja ajankohdan merkitsen esille, sopivaisuuden puitteissa.

Tervetuloa siis KAATOPAIKALLE, jätteiden keskelle, makujen maailmaan. "Loki" kertoo, mistä on menty...

sunnuntai 22. helmikuuta 2009

VELKASEURAT

Ne seurat minä muistan aina velkaseuroina. Olin rahattomana seuroissa. Seurojen jälkeen kaupattiin huutokaupalla kahvikakkua. Minäkin korotin. Pitäähän sitä ainakin yrittää yllyttää muita maksamaan diakonialle vielä vähän enemmän.

Mutta niinhän siinä taas kävi. Pappi kun huutaa niin luulevat, että se nyt niin kovasti tuota haluaa, että ei kehdata me muut enää huutaa! Minulle se kakku siis jäi, rahattomalle! Vieruskaveri pelasti tilanteesta ja lainasi tarvitsemani viisikymppisen. Lainaehdot hänellä olivat kuitenkin selväsanaiset: "Maksua en sitten muualla huoli. Käyt kotona maksamassa!"

Velka, jolla on yksi ainut mahdollinen maksupaikka. Tuollaisesta asiasta saattaisi syntyä vaikka puhe. Siinä puhuttaisiin uskomme kaikkein keskeisimmistä asioista!
Seuroissa Hautakylässä 29.11.1990.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Blogiarkisto