PUOLITTAIN, SILMILLÄ HÄMÄRILLÄ...

Tämä "lokikirja" on tavallaan JÄTEASTIA. Vanhat puheet eivät hyllyillä lojuvina lappuina ainakaan avaudu enää kenellekään muulle. Polttaakaan en niitä raski. Poimin siis palasia tänne jätetynnyriin.

Samalla tavalla tämä on tavallaan KOMPOSTI. Tallennan tänne joitakin keräämiäni kasveja kuvina ja pieninä juttuina happanemaan.

Kasveja olen keräillyt vähän jokapuolella. Puheita olen pitänyt lähinnä virkapaikassani Kiuruveden seurakunnassa. Myöskin puheen pitopaikan ja ajankohdan merkitsen esille, sopivaisuuden puitteissa.

Tervetuloa siis KAATOPAIKALLE, jätteiden keskelle, makujen maailmaan. "Loki" kertoo, mistä on menty...

keskiviikko 11. maaliskuuta 2009

EI KETÄÄN SELLAISTA

Rippikoululaiset olivat saaneet taas tehtävän kirjoittaa vastauksensa annettuihin kysymyksiin. Yhdessä niistä kysyttiin: Miltä tuntuisi, jos tietäisit, että joku rukoilee sinun puolestasi? Muistan aina tämän nimettömän vastauksen:

"Jos tietäisin, että joku rukoilee minun puolestani, se antaisi minulle hyvin turvallisen olon. Se kertoisi, että joku välittää minusta hyvin syvästi. Mutta ei minulla ole ketään sellaista..."

Onko meillä rohkeutta? Eihän syvin välittäminen jää lähimmillekin salaisuudeksi ja arvailujen varaan?
Päiväkirjasta rippikoulun jälkeen 1988.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Blogiarkisto